Friday, 23 December 2011

~ Berpegang pada janji VS Memungkiri Janji ~

Salam a'laik sahabat2 semua..entri kali ni Fatin nk kongsi ngan korg semua tntg janji..sebut sal janji..rsenye xperlu la Fatin nk jelaskn pd korg semua secara detail b'coz korg pn tahu kn apa itu janji..Dalam kehidupan kita semua pastinya penuh dgn janji, persoalannya..adakah janji2 yg dibuat ditunaikan sesuai dgn pe yg djnjikn?? Jom baca selanjutnya..

~ Berpegang Pada Janji ~


Janji biasanya dibuat sesama dua belah pihak. Janji juga boleh dituntut oleh rakyat kepada pemimpinnya, seorang ibu kepada anaknya dan seorang isteri kepada suaminya. Berpegang pada janji sgt dituntut dlm kehidupan beragama. Ini antara asas dlm m'bina hubungan yg baik sesama makhluk. Tanpa sifat berpegang pada janji ini, boleh menyebabkan seseorg dikira sebagai org munafik. Kerana itu, ada diungkapkan dlm sebuah hadis yg bermaksud : "Tanda org munafik ada tiga : jika berbicara dia berdusta, jika berjanji dia mengingkari, jika diberi amanah dia mengkhianati." (Riwayat al-Bukhari).

Orang yg b'pegang pd janji sesama manusia hakikatnya b'pegang janji pd Allah. Contohnya seseorg yg meminjam duit drpd rakannya b'janji akn b'usaha utk m'bayar hutangnya pd tarikh yg dipersetujui bersama. Org yg b'iman akn menunaikan janjinya & b'usaha utk melangsaikan hutang tersebut pd masa yg ditetapkn. Dia merasakan apabila b'janji dgn manusia, Allah lah yg paling layak sebagai saksi & penjamin. Dia yakin, dia tidak boleh lari drpd pengawasan Allah s.w.t. atas segala janjinya.

Sebaik2 prkara adalah bersederhana. Kerana itu, bersederhanalah dlm b'janji. Jgn b'janji andai utk memungkiri. Sebaiknya b'usaha m'bina persaudaraan yg islamik dgn cara b'pegang pd janji. Perlu diingt, lembu biasanya b'pegang pd tali, tetapi manusia berpegang pd janji. Adakah sudah dilunasi & dijaga rapi??
Fikir2kanlah..

~ Memungkiri Janji ~

Kita biasa melihat dan mndgr bnyk kisah tntg bahana melanggar janji. Baik kisah dahulu mahupun kisah zaman skrg. Mereka bukan shj tidak disukai Allah bahkan dipandang buruk disisi manusia. Biasanya sifat mazmumah ini bermula drpd sekecil2 perkara. Kemudian melarat bahkan perkara buruk itu dianggap biasa.

Contohnya kisah Qarun, yg asalnya seorg miskin yg kuat beribadah. Meskipun miskin, Qarun terkenal dgn sifat dermawan & baik akhlaknya sesama makhluk. Qarun berdoa supaya hidupnya diberi kemudahan supaya lebih mudah utk m'beri sedekah. Walau bagaimanapun, Qarun lupa diri pd janjinya (janji pd Allah & sesama muslim). Dia bukan shj tidak bersedekah malah melupakan Allah sebgai pemberi rezeki. Pengakhiran hidupnya, dia ditimbus ke dlm bumi bersama hartanya.

Allah mengingatkan kita dlm b'hubungan sesama manusia seperti dlm firman-Nya yg bermaksud : "Dan berbuat baiklah (kpd org lain) sebagaimana Allah telah berbuat baik kepadamu & jgnlah kamu berbuat kerosakandi muka bumi. Sesungguhnya Allah tidak menyukai org yg berbuat kerosakan." (Surah al-Qasas 28:77). Allah berfirman lg yg bermaksud : "Dan penuhi (sempurnakanlah) perjanjian (dgn Allah & manusia) sesungguhnya perjanjian itu akn dipertanggungjawabkan." (Surah al-Isra' 17:34)

~ Tip Menjauhi Sikap Memungkiri Janji ~

1. Yakin bhwa Allah & para malaikat-Nya sentiasa mengawasi manusia tanpa leka walaupun sesaat, kerana itu kita harus berhati2 dlm menabur janji.

2. Mengucapkan "InsyaAllah" atas setiap janji yg dibuat & berazam utk menunaikan janji tersebut semampu yg boleh.

3. Berniat dgn ikhlas utk melaksanakan janji tersebut dgn sempurna sepertimana kita mahu org lain ikhlas berjanji & melaksanakannya sebaik mungkin terhadap kita.

Renung-renungkan..
Dan selamat beramal ya sahabat semua..
Masaul Khair...assalamua'laikum...

Sumber:: >>>Majalah Solusi<<<





Thursday, 22 December 2011

◕✿✿..beLaJar wT hEaDeR..✿✿◕

Assalamua'laikum sahabat2 semua, Fatin harap korg semua dlm keadaan chat wala'fiat hendaknya,

InsyaAllah..

Ari ni Fatin nk kongsi ngan korg psal header bru Fatin..actually Fatin nk try wt header transparent, tp x mnjd..org kate usaha tangga kejayaan kn..tp klu pokok pangkal p'mulaan utk memulakan usaha 2 xde pn xjd juge kn..

So, oleh krna xde software yg m'bolehkan Fatin m'edit header transparent, Fatin just edit je la gne software yg de.. Fatin ni xde la kreatif ne dlm bab2 m'design ni.. Klu psal b'karya, b'puisi 2 boleh la ckit2 sbb de minat..(alamak..da kuar topic lak..hehe (o_O)..) ok disebabkan x sekreatif mne la header Fatin jd yg cm skrg..xscntik & secomel korg2 punye..xpela..bru b'jinak2..t da pndai wt lg yg bru hehe..ok la..selamat malam korg sume..masaul khair ya sahabat..

Syukran ye kpd semua pembaca & pelawat yg sudi singgah di blog Fatin..

Ini adlh header transparent yg xjd 2..


header ni mse ni xciap lg tp disebabkn xde software transparent tp degil nk wt gak..jd la cm nie..huhu pdn mke!!!

Dan inilah hasil setelah diedit semula


very simple kn..nk wt ayt pn xde idea, de pn..org len da gne so, xnkla gne yg org da gne..hehe..poyo la pulak..
design pn cm miskin idea je..huhu (-_-)


Tuesday, 6 December 2011

~ Suke bErsOLek ? Apa hukumnya? ~

Assalamua'laikum kpd semua para pmbaca blog princess solehah...(^_^)..

Buat kesekian kalinya Fatin nk wt entri yg mahu dikongsi dgn you all sume..entri kali ni Fatin nk kongsi dgn you all about Tabarruj ! iaitu BERSOLEK...Apakah pengertian bersolek?

Bersolek adlh m'perlihatkan kecntikn wanita yg mestinya wajib ditutup utk mngelakkn drpd pndngan mata lelaki yg bkn muhrimnya ! Ia mmbawa mksud m'buka & mmpamerkan keelokan serta bhgian2 susuk tubuh yg mengghairahkan seperti pinggang, lengan, betis, dada, leher & wajah.

Abdul A'la al-Maududi mngatakn :: " Kalimat Tabarruj bila ditujukan pda wanita mmbawa 3 makna ::

1 . Memperlihatkan kecantikan wajah & bhgian yg mmberansang pd lelaki yg bkn muhrimnya.

2 . Memperlihatkan kecantikan, pakaian & perhiasannya pd lelaki yg bkn muhrimnya.

3 . Memperlihatkan diri sambil b'jln berlenggang lenggok & menunjukkan gayanya pd lelaki yg bkn muhrimnya.

Hukum Bersolek

Bersolek hukumnya haram menurut al-Quran, hadis & ijmal para ulama' . Ini adlh krn seluruh anggota tubuh wanita itu adlh aurat . Org yg bkn muhrimnya sedikit pn x boleh melihat rambut, tubuh & perhiasannya. Adapun mndedahkan tubuh, bersolek , mmpamerkn kecntikan & perhiasan yg kebanyakannya dilakukan oleh wanita hari ini x lain hanyalah membuat maksiat. Ini adlh kebodohan wanita itu sndri yg meniru pakaian org2 kafir yg boleh menimbulkan fitnah .

Apbila seseorg wanita itu keluar dgn mmperlihatkn kepalanya ( tidak bertudung ), mmperlihatkn tengkuk, dada, serta mndedhkn betisnya adlh dia termasuk dlm kemungkaran besar yg mnyimpang dri ketentuan syarak . Bg wanita yg keluar rumah dgn berpakaian yg mmperlihatkn bhgian2 yg mmberansangkan @  memakai bju yg nipis yg dpt melihat trus auratnya, maka kesemua itu adlh tergolong dlm perkara yg diharamkan oleh Allah .

Dosa2 besar yg sering dilakukan oleh wanita hari ini ialah keluarnya mereka dri rumah dgn berhias dgn bermacam2 perhiasan, memakai wangi2an, mmperlihatkan bhgian2 yg mengghairahkan serta bergaul dgn lelaki. Ksemuanya ini adlh mnjadi kemurkaan Allah

Dalil2 Tentang Haramnya Bersolek !

Al-Quran & al-hadis keduanya merupakan sumber pokok utk menentukan hukum syarak . Di dlm al-Quran & al-Hadis terdpt lrngan & haramnya bersolek & disertai pula dgn ancaman seksa yg sgt pedih, ini adlh krn terdpt bnyak fitnah & bhya.

Firman Allah yg bermaksud:: (al-Ahzab [33]: 33)

" Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta jgnlah kamu mendedahkan diri seperti yg dilakukan oleh org jahiliyah zaman dahulu "

Maksud ayt di ats adlh mnganjurkan para wanita supaya tetap tinggal di rumah, x boleh keluar tanpa ada hajat yg pnting, krn demikian itu lbih selamat & lbih terjamin (dri fitnah & sebagainya )

Firman Allah yg bermaksud :: (al-Ahzab [33]: 33)

" Jgnlah kamu mndedahkan diri seperti yg dilakukan oleh org jahiliyah zaman dahulu "

Maksudnya, wanita2 x bolehlah terlalu sering keluar rumah dgn berhias diri & memakai wangi2an sperti kebiasaan org jahiliyah yg tidak berpengetahuan & tidak beragama .

Sabda Rasulullah yg bermaksud :: Sesungguhnya wanita itu adlh aurat, maka bila dia keluar rumah, maka syaitan sentiasa menunggu2nya !

Bnyak lg dalil2 yg mnjelaskan tentang haramnya bertabarruj . But, hanya setakat ini shja yg Fatin dpt kongsi dgn you all..& Fatin berharap semoga dgn perkongsian yg tidak seberapa ini akn mnyedarkn para wanita di luar sana utk mnjaga aurat msing2..

Sekian shja entri Fatin wt kali ini..♥ salam ukhuwahfillah..

p/s :: Sekadar perkongsian ilmu..jika terdapat kesilapan, sudi2kanlah menegurnya..(^_^)

Sunday, 20 November 2011

" 1, 2, 3 'BOYFRIEND' CabuT LaR! "

Salam ukhuwahfillah wt semua pembaca..arini Fatin nk kongsi ngan korg satu masalah yg sering dihadapi oleh kita2 kaum 'Hawa'..jom baca...

Ada perkara2 yg mnyebabkn lelaki ambil keputusan mnjauhkan dri drpd kamu. Biarpun dia suka, sayang & mncintai kamu, namun, sekiranya sikap kamu tidak seperti yg diinginkannya. Lama-kelamaan dia akn mnjd bosan. Akhirnya, sikit demi sedikit dia akn mncri jalan utk mnjauhkan dri drpd kamu. Berikut adlh ciri-ciri yg boleh mmbuatkan boyfriend kamu cabut lari ::

1. Keluar Duit

~ Lelaki mne yg blh tahan klu stiap kali g dating, hanya dia shja yg keluar duit. Dari duit minyak, tol, parking, makan dan lain2 semuanya ditanggung olehnya. Lama2 bile jd beban, si dia mle lah takut mahu keluar dgn kamu terutama waktu2 tgh nazak. Alasan yg sering kamu gnekn utk mngelak mmbyr ialah tertinggal dompet. Klu setiap hari bg alsn yg sme, bosanlah dia. Tmbh lg klu kamu jnis ske mrengek2 meminta dia memenuhi apa yg kamu inginkan. Lg lah cepat si dia agkt kaki. Harus di igt, duit bkn dtg dri langit.

2. Telefon Berulang Kali

~ Bg lelaki, klu terlalu kerap berhubung baik mnerusi panggilan telefon @ SMS, blh mmbosankn mereka. Ini krn mereka skekn ketenangan & mnguruskan masa secara teratur. Misalnya, selepas pulg dri kerja prlukn masa utk berehat & mandi. Kemudian barulah akn menelefon kamu. Sedangkan bg sesetengah perempuan pula, 24jam mahu bergayut & b'chating x kira masa & tmpt. Klu tgh cbuk kerja sekalipn sanggup ketepikn kerja utk telefon & SMS. Relaks la, si dia x akn pergi mana2. Bahkn telefon sehari sekali pn dh cukup sbnrnya. Apa yg pnting kamu saling mmpercayai.

3. Curiga

~ Kamu masih muda, begitu juga dgn si dia. Jd selg kamu & si dia belum b'khwin, kamu b'dua masih berhak utk memilih jalan hidup sbgai org single. Kamu tidak sepatutnya mghalang si dia drpd melakukn apa2 aktiviti yg diminatinya. Sesekali berilh ruang kpdnya utk bersama kawan2. Jgn terlalu mengongkong gerak-gerinya. Walaupn takut dismbar org, tetapi biarlh berpada2. Semua org memerlukn privacy. Sekiranya setiap masa dia dikurung & x ada kebebasan, sesiapa pn x bley tahan.

4. Gemar Merengek

~ Kamu mmg manja. Mgkin dia bley memahaminya tetapi keadaan akn lbih parah klu kamu ske merengek. Misalnya baru kne gigit nyamuk, tp merengeknya mcm kne gigit ular. Harus diigt, si dia mncri teman istimewa bkn mncri anak kecil yg perlu di belai2.

5. Lain-Lain

~ Walaupun betul keluarganya tidak begitu mesra dgn kamu namun, ia tidak bererti kamu bebas utk membuat cerita buruk tntg keluarganya di hdpn si dia. Cuba kamu bygkn apabila keluarga kamu pula yg dikata, pasti kamu melenting kan.

6. Meraih Simpati

~ Sememangnya mnjd tanggungjawab si dia mghiburkn kamu di saat kamu sdg bersedih. Namun jgnlah perkara yg kecil pn sampai nk dibesar2kn hanya krn kamu mahu meraih simpati. Sekiranya sudah selalu sgt bersedih & setiap masa ada shja yg tidak kenanya lma2 si dia akn bosan juga memujuk kamu. Tahap kesabaran manusia ada hadnya.

7. Semua Aku !

~ Mempunyai teman lelaki bkn bererti kamu harus bergantung pdnya setiap masa. bercinta perlu ada tolak ansur & kerjasama. Masing2 perlu bijak memainkan peranan. Hari ini kamu sush dia yg bantu.  Esok dia sush kamu pula yg membantu. Klu semuanya dia yg perlu bertanggungjawab & uruskn rsenya x smpai sminggu si dia dah fikir utk cri org lain.

8. Jual Mahal

~ Oleh krn zaman ini perempuan lbih rmai dri lelaki jd lelaki skrg bley demand ckit. Klu perempuan jual mahal, dorg pn tak ingin trus dekatkn dri. Tmbh pula klu kamu main trik tali dgnnya. Kejap kata ske, kejap kata x sesuai. Sebelum kamu tinggalkannya, lebih baik dia terlebih dahulu ucapkan sayonara.

9. Jeling Sana, Jeling Sini

~ Lelaki akn rse tercbar apbila teman wanitanya memndang kpd lelaki lain terutama apbila dia berada di sisi. Biarpun kdg kala kamu hanya bergurau memuji lelaki lain tetapi lelaki yg sensitif biasanya akan ambil serius apa yg kamu katakn. Tmbh lg apbila kamu tersenyum2 kambing menegur lelaki tersebut. Lebih baik kamu berhenti menjeling lelaki lain klu kamu x mahu terus di cop murahan.

10. Kaki Kelentong

~ Setiap kali buat silap kamu bkn shja tidak minta maaf, malah kamu sering beri alasan2 yg tidak masuk akal. Jgn igt lelaki sebodoh yg disangka. Walaupun dia diam tidak bererti dia tidak tahu apa yg kamu lakukn di belakangnya. Nobody's perfect. Jd berhentilah membandingkn dia dgn bekas teman lelakimu sebelum ini. Percayalah, tiap org ada kekurangan & kelebihan masing2. Klu kamu asyik membandingkan sampai bila2 lah kamu hidup sndri.

Ha..cm ne kawan2..ok x?..de dpt sdikit pnduan x utk korg drpd entri Fatin nie..pe2 pn..manfaatknlh ilmu yg de..ni pn ilmu gak..ilmu utk hidup bhgia

Sehingga bertemu lg di entri akn dtg..salam ukhuwafillah..salam persahabatan wt semua..

Assalamualaikum..







Friday, 18 November 2011

♥~♥ cinTa mOlek ♥~♥

Salam wt sume kawan2 yg Fatin kasihi..ari ni Fatin nk kongsi tentang cinta hehe..bg yg tgh hangat bercinta or yg ske menghayati erti cinta..sudi-sudikanlah bce entri blog Fatin kali nie ye..hehe..x rugi pn klu korg bce...

Indahnya cinta bila kita mampu merasakan kebahagiaan apabila bercinta..tp sbaliknya pula jika cinta yg kita beri di khianati oleh org yg paling kita cintai..di sini Fatin senaraikan peringatan dalm bercinta utk kalian semua..eh eh...utk Fatin juga..hee...(^_^)..


10 PERINGATAN UNTUK PASANGAN BERCINTA


1. Jangan sesekali kamu membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum kamu berkahwin dengan "si dia".

2. Bercintalah kamu dengannya sekadar sahaja . Kelak mungkin "si dia" bukan jodoh untukmu .

3. Jika kamu ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kamu sah menjadi milik "si dia" .

4 . Jika kamu menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya .

5 . Kebahagiaan yang kamu lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kamu diijabkabulkan .

6 . Jikalau kamu inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka kamulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu .

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar tahu apa yang kamu perlu tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika kamu masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut bakal membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan menarik kebahagiaanmu.

Renungan bersama..
Renung-renungkanlah dan selamat beramal..hee..(^_^)
Jom bercinta smpai ke SYURGA!!!..



credit to adibahnabilah

Thursday, 17 November 2011

♫•*¨*•.¸¸ﷲ kEnanGan..choir performance..at Dewan CAC International Islamic University Malaysia ♫•*¨*•.¸¸ﷲ

Salam sejahtera semua..hee..(^_^)..

Arini..Fatin nk mengimbas kenangan silam..yg xla silam sgt pown..tp Fatin nk kongsi ngan korg detik2 manis time Fatin perform choir...

Hmm..klu nk cter dri mle smpai abis mmg korg pn xlarat nk bce nti..hee..jd, Fatin pendekkn cternye..kami t'pilih dalam pencarian bakat2 bru student IIC utk performance sempena convocation..alhamdulillah, walaupun bakat selama ini t'pndam x prnh di asah..tetapi..dgn bakat semulajadi kurniaan Allah Yang Maha Agung telah menemukn kami di dlm suasana yg sebegini happening..wlaupun time latihan..de sje dugaan n cabaran..tetapi di akhirnye..dgn kesungguhan n keyakinan tenaga pengajar akan kebolehan kami..akhirnye..kami b'jaya juga melaksanakn tugas yg di beri sebek yg mgkn..dan alhamdulillah..sewaktu performance semuanye b'jlan dgn lncr wlaupun ketika sesi yg kedua sy mngalami kesakitan di bhgian tekak tetapi kehebatan yg de pd shbat2 m'bntu dan m'beri semangat kpd sy utk trus mnyampaikan bait2 lagu dgn sebaik mungkin..

Terima Kasih kpd sahabat2 yg b'sama2 b'juang utk mnjayakannya..dan terima kasih juga kepada tenaga pengajar yg sudi menurunkan ilmu mereka buat kami yg masih bru..(sebenarnye nk upload video time perform je..hee..tp xkn nk biar kosong kn..so, wt la ckit catatan..)


Di bawah ini adalah video rkaman time ktorg perform..tp asif ye...maaf sgt2..videonye x pnuh..
enjoy it ya!!...lalalala...


video


Tuesday, 15 November 2011

✿✿..SEGMEN JOM NAIKKAN JUMLAH FOLLOWERS DENGAN MENDADAK!..✿✿.

Salam ukhuwahfillah semua..jom join segmen nie!!


JOM RAMAI2 JOIN SEGMEN KHAS UNTUK KORANG NI..

Bile tarikh tutup??

Tarikh tutup "SEGMEN JOM NAIKKAN JUMLAH FOLLOWER DENGAN MENDADAK!" ialah pada

30 NOVEMBER 2011 PADA PUKUL 10 MALAM !


Untuk information yg lebih lanjut n details, korg g kt link kt bwh nie ye...


Frenz..Fatin tag kt korg tok perkongsian bersama




Sunday, 6 November 2011

(^_*)..Wanita Miskin Yg Kental Iman...(o_0)






Di sebuah daerah yg t'diri drpd masyarakat bani Israel, t'dpt lelaki yg t;kenal taat mngerjakan ibadah kpd Allah. Namun begitu, dia b'asal drpd keluarga miskin. Dia sdh b'umhtangga & m'punyai ramai anak yg perlu disaranya. Pd suatu ari, tnpa diduga, lelaki itu ditimpa kemlngan yg m'akibtkn dia mngalami kecederaan fizikal sehingga mnyukarkan dirinya mncri rezeki bg mnyara keluarga.

Dgn ase brt ati, lelaki e2 meminta tlg kpd isterinya utk keluar meminta bntuan g mreka skeluarga bg mnampung kesushn yg dialami. Istrinya dgn ase brt ati & kasihan dgn nsib yg mnimpa suaminya yg t'cinta & ank2nya b'stuju & mnyiapkan diri utk keluar dri rmh e2 bg meminta bntuan org len.

Wanita e2 prgi ke rmh org yg kaya di dlm daerh e2. Wanita e2 m'bri salam & org kaya e2 m'bka pintu & mndpati seorg wanita cntik b'diri di hdpn rmhnya. Lelaki kaya e2pn b'tnye, "Apakah hjat saudri dtg ke rmh saya?"

Lelaki kaya e2 memndang wajah wanita e2 dgn pnuh asyik.

Wanita e2 mnyatakn hsrtnya dgn b'kata," Saya hndak meminta sdikit mknan drpd tuan bg keluarga sy yg sdg klaparn".

Lelaki kaya e2 t'snyum & mengangguk apbila mndgr prmintaan wanita e2. Dia b'kata,"Sy b'stuju mmbri saudari bntuan tetapi dgn b'syarat".

Wanita e2 memndang lelaki e2 & b'tnya,"Apkh syaratnya, tuan?"

Lelaki kaya e2 t'snyum & b'kata,"Saudari hndklah mnyerahkan diri saudari kpd sy. Skejap shja."

Wanita e2 yg mndgr prmintaan lelaki kaya e2 t'kjut & tnpa b'lngh lg dia trus mninggalkan rmh lelaki e2 & plg ke rmhnya.

Setibnya wanita e2 di rmhnya, ank2nya yg msih kcil menangis klparan. Dgn b'linangan air mata anak2nya b'kata kpd ibu mereka,"Ibu, jika kami x mkn ari ini, mgkin kami ati klparan. Tlong brikn kami mkanan ibu."

Wanita e2 mengangguk dgn lmh.Lalu dia kmbli ke rmh org kaya e2. Dia di pelawa msuk ke dlm rmh lelaki kaya e2. Wanita e2 berasa gementar & menggigil seluruh bdnnya. Lelaki kaya e2 mnyedari akn perubhan pd diri wanita e2.

Lelaki kaya e2 m'bawa wanita e2 ke bilik tidur yg sunyi. Apbila berada di dlm bilik e2, lelaki e2 mlihat tubuh wanita e2 menggeletar sprti nyawa hndak b'cerai dri bdn.

Apbila mlihat keadaannya yg sdemikian, lelaki kaya e2 pn b'tnya,"Mengapakah saudari b'keadaan sedemikian. Sy mlihat saudari sprti ketakutn?"

Wanita e2 mnjw dgn suara yg t'ketar2,"Sy berasa takut."

Lelaki kaya e2 hairan krn tidak ada sesiapa di dlm blik e2 kcuali mreka b'dua. Dia pn b'tnya lg,"Siapkh yg saudari tkutkn?"

Wanita e2 memndangnya dgn wajah yg pucat,"Sy tkut kpd Allah."

Lelaki kay e2 t'sntak apbila mndgr kata2 wanita e2 & dia pn b'kata,"Saudari tkut kpd Allah walaupn saudari miskin. Sewajarnya sy yg prlu lbih tkut kpd Allah b'bnding saudari."

Lelaki kaya e2 sgera m'btalkn niatnya bg mlakukan p'buatan t'kutuk kpd wanita e2. Dia keluar dri blik e2 lalu mngambil wang & M'brikn wang e2 kpd wanita e2. Seleps mngambil wang drpd lelaki kaya e2, wanita e2 plg ke rmhnya. Akhirnya, wanita e2 & keluarganya dpt mnikmati hsil yg diberi oleh lelaki kaya e2 & mereka hidup dlm keadaan snang.

Pd suatu ari, Allah m'bri wahyu kpd Nabi Musa dgn b'kata,"Wahai Nabi Musa, katakan kpd seorg lelaki sesungguhnya Aku sdh mengampunkn dosanya."

Nabi Musa yg mndpt wahyu e2 mncri lelaki kaya yg dimksudkn. Apbila b'temu dgn elaki kaya e2, Nabi Musa b'kata,"Mungkinkh saudara sdh melakukn kebaikn kpd Allah? Sehingga Allah mengampunkan segala dosa saudara."

Lelaki kaya e2 mnceritakn kish yg b'laku ke ats dirinya & wanita yg meminta bntuan e2. Lalu Nabi Musa pn b'kata,"Sesungguhnya Allah sudh mengampunkan dosa2 saudara.


Saturday, 5 November 2011

✿✿..Kenapa Wanita Mudah Menangis??..✿✿





Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menangis?"
Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak."

"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengerti…"

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. "Ayah, mengapa ibu menangis?"
"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan"










Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.



Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.




"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.


                                   
                                                                            


"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."




Saturday, 15 October 2011

♥ ♥ ♥ s0N0knYe t!Me 0Rg bRu.. ♥ ♥ ♥

Salam n selamat pagi sume…

Boring asenye pagi nie..nk wt entri la..hehe…Entri kali nie..b’kenaan org baru, ahli baru keluarga kami..klu nk trime org baru de dua cre kn..satu, salah seorang ahli keluarga kite berkahwin.. dan satu lg, kelahiran baby2 yg comel.. Jd pd 7 Syawal yg lalu, kami tlh pn mnyambut kelahiran anak ke-3 akak sulong Fatin.., oleh krne baby lahir pd bln Syawal dan baby yg lahir adlh baby lelaki.., jd atuknye deside ltak nme Syawal..hehe..

B’ckp tntg Syawal nie kn..klu dlu dgr de org nme Syawal cm plik je tau coz Syawal 2 kn nme bln.., tp ble da ltak kt slh seorang ahli keluarga..,sbut2,,  ase cm sdap lak dgr..hehe.. pape pn kami  sekeluarga sgt b’syukur dgn kehadiran org baru.. semoga baby yg lahir akn m’besar dgn bek dan jd anak yg soleh dan bijak pandai..Amiin…   



Friday, 14 October 2011

aPe kNe l@ lApT0p n!e???

Salam Sejahtera semua....(bg salam cm ceria je...walhal..lm ati..panas je coz laptop hang..huhu..) 






Semenjak beberape bln nie..laptop nie asyik problem je..tgh dok asyik wt assiignment @ on9 or what so ever la...msti akn hank tibe2..tension dibuatnye...dah la tue..anta la kt ITD td..tp dorg x repair pn...td ckp da siap da, blik2 tgk hang lg..seb bek bley bkak lg..cme da bley ltak background da..

Alkisahnye..Fatin rse laptop tibe2 hank semenjak Fatin download smthing yg ntah la..lpas 2 xlpas nk install rsenye...smenjak 2 la hank...nk wt keje pn sush...sbab 2 la da jrg wt entri skrg..coz mls nk lyn laptop yg da hank nie...drpd xskit pale nti sakit tetibe lak..nie sbab nk wt assignment gak la nie g anta..tp xbtol2 gak..siap la staff ITD ari Isnin nie..nk g serang dorg..

Terpaksela bersabar wt mse nie...at least bley la nk on9 jap..da ok ckit rsenye..cme ckit2 hank 2 de lg...huhu bru je nk happy coz laptop da repair, tp rpe2nye x abh repair lg..pape pn..tgu la Isnin nie..

Wednesday, 12 October 2011

✿✿...MUET..Oh..MUET..✿✿


Salam selamat malam..Salam ukhuwah wt sume yg sudi singgah kt blog fatin yg x seberapa ni..

Alhamdulillah...semalam..11/10/2011...kami..pelajar2 IIC-International Islamic College..telah selamat menjalani test MUET part speaking...walaupun english berterabur tp kami still mencuba..maklumlah kali pertama..( cewah..ckp cm nk repeat lg je lak kn...hehehe)..pape je la..yg penting test speaking yg kami tgu2 da pn berakhir...skrg ni cme tinggal debaran trima result n test reading, writing n Listening je....ngan exam lg...

Skrg kn da de OBE..so...cm berat ckit la...t'lampau bnyk presentation, assignment, tutorials, quiz lg..huh!!!!! penatnye tak t'kire...masalah2 ngan group member 4 assignment pn mkin b'tmbh...coz tension sgt kowt..hehe..pnt la nk tlis pnjg2...ok la..GOOD LUCK ye kpd kwn2 yg akn menduduki paper MUET..ALL THE BEST!!!!!!!!!!!!....

Friday, 30 September 2011

✿✿✿ Perginya Seorang Ibu ✿✿✿

Salam Sejahtera wt sume yg sudi m'bace entri ini....

Sebulan yg lpas...bru shja kami meratapi pemergian arwah nenek..kali ini..Allah duga lg dgn pemergian seorang ibu slh seorang ahli keluarga kami...iaitu ibu saudara sya...seakan tak boleh nak menerima dan p'cya berita yg disampaikan..tp..walau cmne skalipun kita p'soalkn sesuatu yg bru t'jd...ianya tetap tlh ditntukn oleh Allah S.W.T. sejak azali lg...dan kita sbagai manusia tak layak utk m'persoalkan qada' dan qadar yg tlh ditntukn oleh Allah S.W.T.

Salam takziah buat keluarga arwah mak ngah....sesungguhnya..walaupun bkn drh dging sndri..tp sbgai saudara t'dekat..tempiasnya tetap mengenai kami..ahli2 keluarga yg len juga...sedikit kesal krn tk smpt mlihat wajahnya wt t'akhir kali...

Inilah antara gmbr t'akhir yg smpt kami rakamkn b'sma arwah..3 dari kanan... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan oleh Allah S.W.T. dlm kalangan hamba2-Nya yg soleh dan solehah...

Walaupun beliau tdk lg b'sama kita.. stiap kenangan b'samanya tetap b'semadi di ingatan...










p/s : B'ingtlh bhw yg hidup itu akn mati suatu hari nanti..b'sedialh dgn stiap kemungkinan...

Sunday, 28 August 2011

✿.¸¸.•´✿ A!d!Lf!tR! T!Ba L@G! (^_^) ✿.¸¸.•´✿

Salam Aidilfitri buat semua yg disayangi dan menyayangi...

Setelh sbln kita b'lpar dan dahaga...kini tibalh masanya kita meraikan ari kemenangan..Aidilfitri yg mulia. Bagaimanapun..pasti ada sesetgh di antara kita yg mnymbutnya dgn bunyi2an tangisan ahli keluarga dan sanak saudara lntaran kehilangan slh seorg drpd ahli keluarga mereka..begitulah hendaknya takdir Allah S.W.T. t'hdap keluarga kami yg tlhpun kehilangan nenda tercinta pd 23 Ramadhan yg lpas..apalah ertinya aidilfitri tnpa kehadiran insan t'syg??

Tetapi..kpd insan2 yg kehilangan..jgnlah hendaknya terlalu diratapi pemergian ahli keluarga..krna dikhuatiri akn mnyukarkan mereka disana...Biarlah ari yg b'bahagia ini juga kita raikan dgn ingatan yg tulus t'hdap mereka dgn m'hadiahkan mereka ayat2 suci Al-Quran dan doa2 agar mereka tenang disana...

Sebelum t'lmbat sy ingin mengucapkan kpd semua..."SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI"
Ampun dan maaf dari hujung rmbut smpai hjung kaki sekiranya prnh smnjak prkenalan kita semua sy tlh mengguris prasaan kalian...sgla tutur bicara yg t'lnjur tnpa dpt dikawal hraplah dimaafkan...halalkanlah makan dan minum yg prnh kalian hidangkan utk sy...semoga dihari yg b'bahagia ini dptlah kita mengeratkan silaturrahim sesama kita...dan b'ingatlah bahawasanya yg hidup itu akn prgi pd suatu ari nanti...b'sedialah utk menghadapi sebuah kehilangan....

Akhir kata.."MINAL AIDIL WAL FAIZIN" daripada sy sekeluarga...
"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN"


Friday, 26 August 2011

ﷲ♥.♥ﷲ Ramadhan Terakhir ﷲ♥.♥ﷲ

Salam Ramadhan wt smua...

Di pnghujung ramadhan ini..pastinya rmai yg b'kobar2 menantikn 1 Syawal ari mulia yg bkal tiba...sesungguhnya..e2lah yg dirasai oleh smua insan yg b'agama islam..ari yg b'bhgia untuk smua yg mnjlnkn ibadah puasa..Aidilfitri juga merupakan ari dimana kita dibri gnjrn di dunia stlh sbln kita mnhan lpar dan dhga krna mnjlnkn printah Allah iaitu mnjlnkn ibadah puasa...

Apapun yg kalian rasai untuk ramadhan kali ini pastinya sgt b'beza b'bnding kami skeluarga...

Pada pg Syawal yg bkal mnjelang x lama lg...kami akn mnyambutnya dgn suasana yg sgt b'beza..bkn shja b'beza dri org lain..bahkan b'beza dgn thun2 yg sblumnya...tanggal 23 Ogos,23 Ramadhan..kami menangisi pemergian seorang yg b'gelar ibu dan nenek...sesungguhnya pemergiannya amtlah kami rasai...dalam keadaan sy yg tak prnh mngerti dan merasai erti khilangan yg sbnr2nya....sy  dan kluarga t'pksa melaluinya dgn pnuh kesabaran..sesungguhnya telah t'catit di loh mahfuz...hayatnya shingga ari itu...maka..shingga itu shjalah kami dpt b'sma dgn beliau...

Sesungguhnya..kami yg tinggal..sgt2 merindui beliau...dan 1 Syawal yg bkal tiba..apalah mknanya tnpa insan t'cinta disisi...setinggi2 kasihnya kami t'hdap beliau..lebih2 lg kasih Tuhannya...maka..redhailah pemergiannya yg tlh ditetapkan oleh Allah...

Sesungguhnya Ramadhan kali ini adalah ramadhan terakhir kami bersama beliau...Bersama doa kami iringi pemergianmu...semoga rohmu dicucuri rahmat Allah S.W.T. ...Amin Ya Rabbal 'Alamin...

Hanya Doa yg mampu kami berikan untukmu...

Semoga doa2 kami dpt meringankan bebananmu disana...Insyaallah...

Friday, 12 August 2011

Sifat , Karakter Dan Cara Iblis Menggoda...

Iblis mempunyai perangai jahat dan sifat yg sukar utk difahami krn karakternya yg gemar mengadu domba dan mengadun cerita batil . Untuk memperolehi gambaran yg jelas tntg watak2 iblis yg terkutuk e2 , kita perlulah mengetahui sifat2 semulajd mereka..

Musuh2 Iblis

  1. Rasulullah SAW sendri . 
  2. Org beriman yg pengasih dan penyayang . 
  3. Org beriman yg suka memberi nasihat . 
  4. Org beriman yg sntiasa bertaubat di ats dosanya . 
  5. Org beriman yg berakhlak mulia . 
  6. Org beriman yg bnyk bersedekah . 
  7. Org beriman yg dpt memberi manfaat kpd org ramai . 
  8. Org beriman yg sntiasa berwuduk . 
  9. Org beriman yg tidak mahu melakukan sesuatu yg haram . 
  10. Org beriman yg mengerjakan solat dgn penuh khusyuk . 
  11. Ketua negara atau pemerintah atau imam yg adil . 
  12. Org kaya yg rendah hati . 
  13. Peniaga yg jujur dan amanah . 
  14. Org beriman yg beristiqamah dlm membaca al-Quran . 
  15. Org yg bgn solat di waktu tgh mlm sdg org lain tidur .
Sahabat2 Iblis
  1. Org kaya yg sombong . 
  2. Peminum arak . 
  3. Hakim yg tidak adil . 
  4. Peniaga yg tidak jujur . 
  5. Org yg tidak mengeluarkan zakat . 
  6. Org yg meringankan solat . 
  7. Org yg memakan harta anak yatim . 
  8. Org yg beramal krn nama . 
  9. Org yg suka duduk termenung dan mengelamun . 
  10. Penghasud dan pendengki bilamana org lain mendpt kesenangan . 
Pintu Hati Manusia Yg Dimasuki Iblis
  1. Putus asa dan kecewa dgn Rahmat Allah . 
  2. Memandang remeh pd dosa2 kecil . 
  3. Panjang angan2 dan suka pd puji-pujian . 
  4. Bodoh tetapi tidak menyedari pula akan kebodohannya . 
  5. Memandang rendah pd org lain . 
  6. Merasa gembira bila mendpt ujian dri Allah . 
  7. Ketika kita sdg mrh krn mrh e2 adlh dri bara api neraka . 
  8. Ujub , sombong , riya' dan buruk sangka pd org lain . 
  9. Terlalu cinta dan rakus pd kehidupn dunia ini . 
  10. Bersikap bakhil terhadap harta yg diperolehinya . 
Rumah Yg Tidak Dimasuki Iblis
  1. Rumah yg penghuninya saling bermaaf-maafan di antara satu sama lain . 
  2. Rumah yg penghuninya berada dlm keadaan bersih dan berzikir kpd Allah . 
  3. Rumah yg penghunnya sntiasa menjauhkan diri dri melakukan perbuatan tercela . 
  4. Rumah yg penghuninya sntiasa merendah diri kpd Allah . 
  5. Rumah yg penghuninya tidak melakukan perbuatan haram . 
  6. Rumah yg penghuninya terdiri dari psngan yg soleh dan solehah . 
  7. Rumah yg penghuninya sntiasa berbakti kpd ibubapa . 
  8. Rumah yg penghuninya sntiasa rukuk dan sujud kpd Allah . 
  9. Rumah yg penghuninya sntiasa menghubungkan tali silaturrahim . 
  10. Rumah yg penghuninya sntiasa menjaga hak2 dan kewajipan terhadap Allah . 
13 Senjata Menghalang Syaitan
  1. Membaca Bismillah (menjadi kunci pdperbuatan baik) . 
  2. Banyakkan berzikir . 
  3. Banyakkan beristighfar . 
  4. Baca " la ila ha illa anta subhanaka inni kuntu minaz dzolimin . 
  5. Jgn tidur berseorngan . 
  6. Baca doa pagi dan petang . 
  7. Bersugi (gosok gigi) . 
  8. Melaksanakan solat jemaah . 
  9. Berwudhuk sblm tidur . 
  10. Banyak berselawat kpd Nabi SAW . 
  11. Bertaubat , Beristighfar . 
  12. Banyakkan baca al-Quran . 
  13. Amalkan membaca surah Yassin .
Syaitan mempunyai kehandalan dan kepakaran dlm menyesatkan manusia . Berbagai cara yg dilakukannya utk menjayakan mesejnya yg batil dan munkar . Mangsa syaitan terdiri drpd semua peringkat dan kedudukan manusia . Perangkap syaitan tidak kenal sesiapa malah nabi-nabi juga hampir terkena perangkap syaitan jika tidak dilindungi Allah . 

Berusahalah menjauhkan diri drpd disesatkan oleh syaitan laknatullah...




Thursday, 11 August 2011

Ramadhan Tiba Lg...

Salam Ramadhan buat semua...especially yg rjin singgah @ lwt blog ksyngan sy yg xsbrape nie...

Alhamdulillah..wt yg kesekian kalinya..kita smua berkesemptn utk m'lksnakan tanggungjawab sbgai muslim dan hamba Allah berpuasa di bln Ramadhan yg pnuh berkat ini...dan buat kesekian kalinya sy sbagai pmilik blog b'ksmptn utk m'edit blog ni...

Mcm mne Ramadhan you all kali ni??de yg da pnteng ke??..hrap2 xde la ye...pose kali ni..wt kali kedua sy berpuasa tnpa kehdirn insan t'syg dan kali ketiga tanpa keluarga disisi...apa nk wt..da nsib bdn cm ni..huhu..sdih sgt2..org len sronok coz de org t'syg bley kongsi stiap dtik yg dilalui spnjng Ramadhan..tp sy..hnya b'tmankn blog yg sy reka sndri...

Ape2 pn..yg baek2 sumenye dtg dri Allah..dan yg bruk e2 adlh kekhilafan dri sy sndri...b'crita tntg Ramadhan..de citer yg sy nk kongsi...sbln yg lalu..sblm kdtngan Ramadhan...sy b'ksmptn b'temu dgn artis ksyngan rmai..iaitu kak Catriana Ross...time dorg tgh de show.."KETUK-KETUK RAMADHAN"...len sgt mke kak Catriana smnjak da pkai tdung ni..almklumla..kite kn da bese tgk org 2 x pkai tdung..so,bile die pkai tdung da jd len lak..dan smnjak 2 mnjak nie..da mkin rmai lak artis yg da mula b'tdung..alhamdulillah...moga2 hati2 mreka akn t'buka tok jd lbh baek drpd ari ni...


Bersamalah kita menjalani Ramadhan ini dgn memenuhkn stiap detik spnjang Ramadhan dgn amal ibadat ...smoga Ramadhan kali ini dpt dimanfaatkn oleh kita semua sebaek2nya...insyaAllah...

Salam Ramadhan ye semua..jgn jemu2 tau lwt blog sy..thankz..=)

Tuesday, 2 August 2011

Di Saat Semuanya Kini Menjadi Kenangan...

Salam ukhuwah..Salam ramadhan...

Da lme da x edit blog ni..almklumla..xde cter mnarik tok dikongsi b'sme ngan korg sume..smnjak 2 mnjak..sy kt cni b'sme2 kwn2 yg t'libt t'sgtla busy..xtau nk gmbrkn cm ne..bkn xpnh busy cm nie..(alahai busy ngan ltihn je pn)...cter cm la busynye mngalahkn mnteri..huh!...hehe..

Ape2 pn..pd ari kjdian kami tlh cbe tok wt seabh bek...alhmdulillah..kpd you all IIC CHOIR GROUP...thankz tok commitment korg..sumenye t'srlah pd ari kjdian..sejujur2nye..sy rindu saat2 mnjlani ltihn b'sme korg sume...rindu korg sgt...hope wlaupn ltihn tlhpn b'akhir..ukhuwah kita sume tetap t'jlin hingga ke akhirnye....

Jom imbas kenangan kita...


b'sme Kak Ecah...

program amal 4 Palestin..

b'gmbr dpn sogo..rindu korg...


group kami swktu program amal..serba hitam...sweet sgt...

Biela...program palestin in our heart

Bazilah..palestin in our heart..



b'siar2 kt UIA smbil click2...hehe...

time performance...

b'sme Sir Bad dan tenaga pengajar kami..Nur...


 pndg2...


after solat zohor...



putera2 IIC CHOIR GROUP...

putri2 IIC CHOIR GROUP...


p'jlanan terasa agk pnjg...ble nk smpai nie??..

Sekian dhulu..ini shja yg dpt sy rkmkn tok kalian..bnyk lg pic yg cntik molek..tp xdpt nk di slmtkn..de kt org len lak..huhu...bye2..

Salam ukhuwah abadan abada...

Sunday, 3 July 2011

3 cH0cOL@Te gUrLz...nSEb bEk tAk kNe r@SuK...opPSs..

salam ceria semuanya...

ari nie Fatin de cter mnarik tok d jdkn entri kali nie...tanggal 3 Julai 2011...kami " THE 3 CHOCOLATE GURLZ" kuar jln2..(cm la gempak sgt..hehe..)..tau x nape dnmekn 3 CHOCOLATE GURLZ???, coz ari nie..sumenye coklat...xrncng pn tau..so kmi bg la nme 3 CHOCOLATE GURLZ...tok ari nie je la..(hehe) yg mnariknye bg Fatin...ari nie..mcm2 bnde plik ktorg jmpe tau..cm nie cternye...

mle2 skali..ktorg nk g tgu bus...de la satu umh nie nk wt knduri..so, die psg la kmh dpn umh..kbtuln lak dpn umh die 2 laluan tetp bus..so, automatically m'hlg laluan bus...jd scra ksimpulnnye..laluan bus da jd x tn2 arh...nseb bek la area c2 bnyk laluan kluar...tp yg m'cmfusekn kmi adlh, bus kjap lalu dlm..kjap lalu luar..2 yg ktorg asyik t'lpas bus je..sbgai pnyelesaiannye..kmi dok la tgu bus..btol2 dkat tgh2 divider jln 2..last2 dptla gak bus..haha..ase klakar la pulak..b'lri2 mcm pe je smate2 nk kjar bus...

smpai je kt TS...kmi g mkn kt foodcourt..da kt bwh da foodcourt die..dlu pnye la tgi kt tgkt 10..satu hal lg..skrg da x bley da gne duit..kne bli kad..n ktorg just kne tlak hrga mknan yg ktorg bli kt foodcourt 2..bley pulak amk baki yg tgl 40sen..50sen..(kahkahkahkahkah) cm nie punye style pn de ek..plik2..bese kn klu org bli kad die bley amk kad 2 n gne ble2 mse je kn..tp yg ni..skali msuk..skali bli...pe tujuannye pn Fatin xtau la..pape je la..yg pntg ktorg enjoy..

igtkn nk tgk cter seram..blik umh tup mke ngan kain slimut..msuk2 panggung...lyn "RASUK" bnyk gelak n suspen je...huhu..d mane hala tuju sbnr cter nie???seram or klakar??? korg bley x jwb kemusykilan Fatin nie???klu korg bley jwb..komen entri nie ye..jgn mlu jgn segan..di alu-alukan...yg blom tgk "RASUK" 2..klu ase2 t'niat nk tgk gak cter nie..cpt2 la g tgk ye..yg da tgk luahknlh pe yg korg ase kt ruangan komen ye..jom..cuci mate jap...



Si kecik Bazilah..jgn mrh dik ye..

Cik Biela...

nmpk cm enak kn..nk tau asenye..cbe la sndri ye..

IIC's awex



cerianye dua sahabat nie...




roti Cik Biela




juruphoto kami ari nie...



promote Bread History

Datin Biela's Bread History

Tuna Bread

Royal Chocolate Cheese Cake..ala2 tema kami ari ni










LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...