Sunday, 20 November 2011

" 1, 2, 3 'BOYFRIEND' CabuT LaR! "

Salam ukhuwahfillah wt semua pembaca..arini Fatin nk kongsi ngan korg satu masalah yg sering dihadapi oleh kita2 kaum 'Hawa'..jom baca...

Ada perkara2 yg mnyebabkn lelaki ambil keputusan mnjauhkan dri drpd kamu. Biarpun dia suka, sayang & mncintai kamu, namun, sekiranya sikap kamu tidak seperti yg diinginkannya. Lama-kelamaan dia akn mnjd bosan. Akhirnya, sikit demi sedikit dia akn mncri jalan utk mnjauhkan dri drpd kamu. Berikut adlh ciri-ciri yg boleh mmbuatkan boyfriend kamu cabut lari ::

1. Keluar Duit

~ Lelaki mne yg blh tahan klu stiap kali g dating, hanya dia shja yg keluar duit. Dari duit minyak, tol, parking, makan dan lain2 semuanya ditanggung olehnya. Lama2 bile jd beban, si dia mle lah takut mahu keluar dgn kamu terutama waktu2 tgh nazak. Alasan yg sering kamu gnekn utk mngelak mmbyr ialah tertinggal dompet. Klu setiap hari bg alsn yg sme, bosanlah dia. Tmbh lg klu kamu jnis ske mrengek2 meminta dia memenuhi apa yg kamu inginkan. Lg lah cepat si dia agkt kaki. Harus di igt, duit bkn dtg dri langit.

2. Telefon Berulang Kali

~ Bg lelaki, klu terlalu kerap berhubung baik mnerusi panggilan telefon @ SMS, blh mmbosankn mereka. Ini krn mereka skekn ketenangan & mnguruskan masa secara teratur. Misalnya, selepas pulg dri kerja prlukn masa utk berehat & mandi. Kemudian barulah akn menelefon kamu. Sedangkan bg sesetengah perempuan pula, 24jam mahu bergayut & b'chating x kira masa & tmpt. Klu tgh cbuk kerja sekalipn sanggup ketepikn kerja utk telefon & SMS. Relaks la, si dia x akn pergi mana2. Bahkn telefon sehari sekali pn dh cukup sbnrnya. Apa yg pnting kamu saling mmpercayai.

3. Curiga

~ Kamu masih muda, begitu juga dgn si dia. Jd selg kamu & si dia belum b'khwin, kamu b'dua masih berhak utk memilih jalan hidup sbgai org single. Kamu tidak sepatutnya mghalang si dia drpd melakukn apa2 aktiviti yg diminatinya. Sesekali berilh ruang kpdnya utk bersama kawan2. Jgn terlalu mengongkong gerak-gerinya. Walaupn takut dismbar org, tetapi biarlh berpada2. Semua org memerlukn privacy. Sekiranya setiap masa dia dikurung & x ada kebebasan, sesiapa pn x bley tahan.

4. Gemar Merengek

~ Kamu mmg manja. Mgkin dia bley memahaminya tetapi keadaan akn lbih parah klu kamu ske merengek. Misalnya baru kne gigit nyamuk, tp merengeknya mcm kne gigit ular. Harus diigt, si dia mncri teman istimewa bkn mncri anak kecil yg perlu di belai2.

5. Lain-Lain

~ Walaupun betul keluarganya tidak begitu mesra dgn kamu namun, ia tidak bererti kamu bebas utk membuat cerita buruk tntg keluarganya di hdpn si dia. Cuba kamu bygkn apabila keluarga kamu pula yg dikata, pasti kamu melenting kan.

6. Meraih Simpati

~ Sememangnya mnjd tanggungjawab si dia mghiburkn kamu di saat kamu sdg bersedih. Namun jgnlah perkara yg kecil pn sampai nk dibesar2kn hanya krn kamu mahu meraih simpati. Sekiranya sudah selalu sgt bersedih & setiap masa ada shja yg tidak kenanya lma2 si dia akn bosan juga memujuk kamu. Tahap kesabaran manusia ada hadnya.

7. Semua Aku !

~ Mempunyai teman lelaki bkn bererti kamu harus bergantung pdnya setiap masa. bercinta perlu ada tolak ansur & kerjasama. Masing2 perlu bijak memainkan peranan. Hari ini kamu sush dia yg bantu.  Esok dia sush kamu pula yg membantu. Klu semuanya dia yg perlu bertanggungjawab & uruskn rsenya x smpai sminggu si dia dah fikir utk cri org lain.

8. Jual Mahal

~ Oleh krn zaman ini perempuan lbih rmai dri lelaki jd lelaki skrg bley demand ckit. Klu perempuan jual mahal, dorg pn tak ingin trus dekatkn dri. Tmbh pula klu kamu main trik tali dgnnya. Kejap kata ske, kejap kata x sesuai. Sebelum kamu tinggalkannya, lebih baik dia terlebih dahulu ucapkan sayonara.

9. Jeling Sana, Jeling Sini

~ Lelaki akn rse tercbar apbila teman wanitanya memndang kpd lelaki lain terutama apbila dia berada di sisi. Biarpun kdg kala kamu hanya bergurau memuji lelaki lain tetapi lelaki yg sensitif biasanya akan ambil serius apa yg kamu katakn. Tmbh lg apbila kamu tersenyum2 kambing menegur lelaki tersebut. Lebih baik kamu berhenti menjeling lelaki lain klu kamu x mahu terus di cop murahan.

10. Kaki Kelentong

~ Setiap kali buat silap kamu bkn shja tidak minta maaf, malah kamu sering beri alasan2 yg tidak masuk akal. Jgn igt lelaki sebodoh yg disangka. Walaupun dia diam tidak bererti dia tidak tahu apa yg kamu lakukn di belakangnya. Nobody's perfect. Jd berhentilah membandingkn dia dgn bekas teman lelakimu sebelum ini. Percayalah, tiap org ada kekurangan & kelebihan masing2. Klu kamu asyik membandingkan sampai bila2 lah kamu hidup sndri.

Ha..cm ne kawan2..ok x?..de dpt sdikit pnduan x utk korg drpd entri Fatin nie..pe2 pn..manfaatknlh ilmu yg de..ni pn ilmu gak..ilmu utk hidup bhgia

Sehingga bertemu lg di entri akn dtg..salam ukhuwafillah..salam persahabatan wt semua..

Assalamualaikum..







Friday, 18 November 2011

♥~♥ cinTa mOlek ♥~♥

Salam wt sume kawan2 yg Fatin kasihi..ari ni Fatin nk kongsi tentang cinta hehe..bg yg tgh hangat bercinta or yg ske menghayati erti cinta..sudi-sudikanlah bce entri blog Fatin kali nie ye..hehe..x rugi pn klu korg bce...

Indahnya cinta bila kita mampu merasakan kebahagiaan apabila bercinta..tp sbaliknya pula jika cinta yg kita beri di khianati oleh org yg paling kita cintai..di sini Fatin senaraikan peringatan dalm bercinta utk kalian semua..eh eh...utk Fatin juga..hee...(^_^)..


10 PERINGATAN UNTUK PASANGAN BERCINTA


1. Jangan sesekali kamu membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum kamu berkahwin dengan "si dia".

2. Bercintalah kamu dengannya sekadar sahaja . Kelak mungkin "si dia" bukan jodoh untukmu .

3. Jika kamu ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kamu sah menjadi milik "si dia" .

4 . Jika kamu menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya .

5 . Kebahagiaan yang kamu lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kamu diijabkabulkan .

6 . Jikalau kamu inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka kamulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu .

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar tahu apa yang kamu perlu tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika kamu masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut bakal membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan menarik kebahagiaanmu.

Renungan bersama..
Renung-renungkanlah dan selamat beramal..hee..(^_^)
Jom bercinta smpai ke SYURGA!!!..



credit to adibahnabilah

Thursday, 17 November 2011

♫•*¨*•.¸¸ﷲ kEnanGan..choir performance..at Dewan CAC International Islamic University Malaysia ♫•*¨*•.¸¸ﷲ

Salam sejahtera semua..hee..(^_^)..

Arini..Fatin nk mengimbas kenangan silam..yg xla silam sgt pown..tp Fatin nk kongsi ngan korg detik2 manis time Fatin perform choir...

Hmm..klu nk cter dri mle smpai abis mmg korg pn xlarat nk bce nti..hee..jd, Fatin pendekkn cternye..kami t'pilih dalam pencarian bakat2 bru student IIC utk performance sempena convocation..alhamdulillah, walaupun bakat selama ini t'pndam x prnh di asah..tetapi..dgn bakat semulajadi kurniaan Allah Yang Maha Agung telah menemukn kami di dlm suasana yg sebegini happening..wlaupun time latihan..de sje dugaan n cabaran..tetapi di akhirnye..dgn kesungguhan n keyakinan tenaga pengajar akan kebolehan kami..akhirnye..kami b'jaya juga melaksanakn tugas yg di beri sebek yg mgkn..dan alhamdulillah..sewaktu performance semuanye b'jlan dgn lncr wlaupun ketika sesi yg kedua sy mngalami kesakitan di bhgian tekak tetapi kehebatan yg de pd shbat2 m'bntu dan m'beri semangat kpd sy utk trus mnyampaikan bait2 lagu dgn sebaik mungkin..

Terima Kasih kpd sahabat2 yg b'sama2 b'juang utk mnjayakannya..dan terima kasih juga kepada tenaga pengajar yg sudi menurunkan ilmu mereka buat kami yg masih bru..(sebenarnye nk upload video time perform je..hee..tp xkn nk biar kosong kn..so, wt la ckit catatan..)


Di bawah ini adalah video rkaman time ktorg perform..tp asif ye...maaf sgt2..videonye x pnuh..
enjoy it ya!!...lalalala...


video


Tuesday, 15 November 2011

✿✿..SEGMEN JOM NAIKKAN JUMLAH FOLLOWERS DENGAN MENDADAK!..✿✿.

Salam ukhuwahfillah semua..jom join segmen nie!!


JOM RAMAI2 JOIN SEGMEN KHAS UNTUK KORANG NI..

Bile tarikh tutup??

Tarikh tutup "SEGMEN JOM NAIKKAN JUMLAH FOLLOWER DENGAN MENDADAK!" ialah pada

30 NOVEMBER 2011 PADA PUKUL 10 MALAM !


Untuk information yg lebih lanjut n details, korg g kt link kt bwh nie ye...


Frenz..Fatin tag kt korg tok perkongsian bersama




Sunday, 6 November 2011

(^_*)..Wanita Miskin Yg Kental Iman...(o_0)






Di sebuah daerah yg t'diri drpd masyarakat bani Israel, t'dpt lelaki yg t;kenal taat mngerjakan ibadah kpd Allah. Namun begitu, dia b'asal drpd keluarga miskin. Dia sdh b'umhtangga & m'punyai ramai anak yg perlu disaranya. Pd suatu ari, tnpa diduga, lelaki itu ditimpa kemlngan yg m'akibtkn dia mngalami kecederaan fizikal sehingga mnyukarkan dirinya mncri rezeki bg mnyara keluarga.

Dgn ase brt ati, lelaki e2 meminta tlg kpd isterinya utk keluar meminta bntuan g mreka skeluarga bg mnampung kesushn yg dialami. Istrinya dgn ase brt ati & kasihan dgn nsib yg mnimpa suaminya yg t'cinta & ank2nya b'stuju & mnyiapkan diri utk keluar dri rmh e2 bg meminta bntuan org len.

Wanita e2 prgi ke rmh org yg kaya di dlm daerh e2. Wanita e2 m'bri salam & org kaya e2 m'bka pintu & mndpati seorg wanita cntik b'diri di hdpn rmhnya. Lelaki kaya e2pn b'tnye, "Apakah hjat saudri dtg ke rmh saya?"

Lelaki kaya e2 memndang wajah wanita e2 dgn pnuh asyik.

Wanita e2 mnyatakn hsrtnya dgn b'kata," Saya hndak meminta sdikit mknan drpd tuan bg keluarga sy yg sdg klaparn".

Lelaki kaya e2 t'snyum & mengangguk apbila mndgr prmintaan wanita e2. Dia b'kata,"Sy b'stuju mmbri saudari bntuan tetapi dgn b'syarat".

Wanita e2 memndang lelaki e2 & b'tnya,"Apkh syaratnya, tuan?"

Lelaki kaya e2 t'snyum & b'kata,"Saudari hndklah mnyerahkan diri saudari kpd sy. Skejap shja."

Wanita e2 yg mndgr prmintaan lelaki kaya e2 t'kjut & tnpa b'lngh lg dia trus mninggalkan rmh lelaki e2 & plg ke rmhnya.

Setibnya wanita e2 di rmhnya, ank2nya yg msih kcil menangis klparan. Dgn b'linangan air mata anak2nya b'kata kpd ibu mereka,"Ibu, jika kami x mkn ari ini, mgkin kami ati klparan. Tlong brikn kami mkanan ibu."

Wanita e2 mengangguk dgn lmh.Lalu dia kmbli ke rmh org kaya e2. Dia di pelawa msuk ke dlm rmh lelaki kaya e2. Wanita e2 berasa gementar & menggigil seluruh bdnnya. Lelaki kaya e2 mnyedari akn perubhan pd diri wanita e2.

Lelaki kaya e2 m'bawa wanita e2 ke bilik tidur yg sunyi. Apbila berada di dlm bilik e2, lelaki e2 mlihat tubuh wanita e2 menggeletar sprti nyawa hndak b'cerai dri bdn.

Apbila mlihat keadaannya yg sdemikian, lelaki kaya e2 pn b'tnya,"Mengapakah saudari b'keadaan sedemikian. Sy mlihat saudari sprti ketakutn?"

Wanita e2 mnjw dgn suara yg t'ketar2,"Sy berasa takut."

Lelaki kaya e2 hairan krn tidak ada sesiapa di dlm blik e2 kcuali mreka b'dua. Dia pn b'tnya lg,"Siapkh yg saudari tkutkn?"

Wanita e2 memndangnya dgn wajah yg pucat,"Sy tkut kpd Allah."

Lelaki kay e2 t'sntak apbila mndgr kata2 wanita e2 & dia pn b'kata,"Saudari tkut kpd Allah walaupn saudari miskin. Sewajarnya sy yg prlu lbih tkut kpd Allah b'bnding saudari."

Lelaki kaya e2 sgera m'btalkn niatnya bg mlakukan p'buatan t'kutuk kpd wanita e2. Dia keluar dri blik e2 lalu mngambil wang & M'brikn wang e2 kpd wanita e2. Seleps mngambil wang drpd lelaki kaya e2, wanita e2 plg ke rmhnya. Akhirnya, wanita e2 & keluarganya dpt mnikmati hsil yg diberi oleh lelaki kaya e2 & mereka hidup dlm keadaan snang.

Pd suatu ari, Allah m'bri wahyu kpd Nabi Musa dgn b'kata,"Wahai Nabi Musa, katakan kpd seorg lelaki sesungguhnya Aku sdh mengampunkn dosanya."

Nabi Musa yg mndpt wahyu e2 mncri lelaki kaya yg dimksudkn. Apbila b'temu dgn elaki kaya e2, Nabi Musa b'kata,"Mungkinkh saudara sdh melakukn kebaikn kpd Allah? Sehingga Allah mengampunkan segala dosa saudara."

Lelaki kaya e2 mnceritakn kish yg b'laku ke ats dirinya & wanita yg meminta bntuan e2. Lalu Nabi Musa pn b'kata,"Sesungguhnya Allah sudh mengampunkan dosa2 saudara.


Saturday, 5 November 2011

✿✿..Kenapa Wanita Mudah Menangis??..✿✿





Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menangis?"
Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak."

"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengerti…"

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. "Ayah, mengapa ibu menangis?"
"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan"










Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.



Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.




"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.


                                   
                                                                            


"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...